CBOT, Chatbot’larla E-ticarette Yenilikçi Bir Dönüşüme Öncülük Ediyor!
Türkiye’de uçtan uca müşteri hizmetleri otomasyonunun başı olan yapay zeka şirketi CBOT, e-ticaret alanında devrim yaratmaya devam ediyor.
CBOT’un araştırmasına göre Türkiye’de açıklanan en büyük 100 internet şirketinin %52’si müşterilerine chatbot ve canlı destek ile hizmet veriyor. Bu alanda lider konumda olan CBOT, müşteri deneyimini zenginleştiren ve alışverişi kolaylaştıran “konuşmalı ticaret” akımına odaklanarak sektördeki dijital dönüşüme yön veriyor. “CBOT olarak çok değerli marka ve projelerle başkanlık pozisyonunda bulunduğumuz e-ticaret alanında chatbotların değeri her geçen gün artıyor. Şu anda en büyük e-ticaret şirketlerinin yarısından fazlası aktif olarak yardımcı oluyor. müşterilerini chatbot veya canlı çapa sistemi aracılığıyla, bu oranın 2024 yılının 2. çeyreğinde %75’in üzerine çıkacağını öngörüyoruz.
CBOT ailesi olarak bu alanda uzun yıllara dayanan tecrübe ve bilgi birikimimizle iş ortaklarımızın müşterilerine diyalog bazlı bir alışveriş deneyimi sunmaktan büyük gurur duyuyoruz” dedi. Aynı zamanda satışı destekleyen yeni kullanım alanları da gelişmiştir.
Örneğin, müşterilere alışverişi tamamlama hatırlatmaları göndererek veya stoktaki ürünleri bildirerek, satışın tamamlanmasına kadar olan süreçte chatbot tabanı ile etkileşimi sürdürecek sistemlerle firmaların satış performansının artmasına katkıda bulunuyoruz. Aktaş, “Online alışverişin payı her geçen gün artıyor. Tüm araştırmalar, gelecekte küresel perakende satışların önemli bir bölümünün online alışverişlerden oluşacağını kabul ediyor. Ayrıca sosyal ticaretin değeri de artıyor.
Bu nedenle chatbotlarımızı sosyal medya ve iletişim uygulamaları ile entegre ederek müşterilerimizin son kullanıcılara daha hızlı ve etkin bir alışveriş deneyimi sunmasını sağlıyoruz.” CBOT, e-ticaret alanındaki bu temel hizmetlere ek olarak ödeme süreçlerini de otomatik hale getiriyor. müşterilerinin alışverişlerini tek bir platform üzerinden tamamlayarak daha hızlı ve kolay bir deneyim yaşamaları için trendleri yakından takip eder.
E-ticaretteki chatbot eğilimleri giderek daha belirgin hale geliyor. CBOT, bu trendleri yakından takip ederek sohbet robotlarını daha sofistike ve geniş kapsamlı hale getiriyor. CBOT’un e-ticaret sohbet robotları, GPT teknolojisiyle entegre olarak hizmet kapsamlarını genişletiyor, etkileşimi daha kişisel ve daha doğal hale getiriyor. Artık bu şekilde oluşturulan bir chatbot’a sadece ürün bilgileri hakkında değil, moda trendleri ve stil teklifleri hakkında da danışabiliyoruz. Ayrıca e-ticaretteki chatbotlar da ödeme adımlarını otomatikleştirerek uçtan uca bir deneyim sunuyor. Meta’nın Facebook, WhatsApp ve Instagram gibi sosyal medya platformlarına yaptığı yatırımlar, bu platformlardaki chatbot’ların diyalog bazlı alışveriş açısından ne kadar kritik bir rol oynayacağının bir göstergesi.
Tüm bu gelişmeler sırasında süreçteki insan varlığı her zaman değerini korumaktadır. İnsan ve yapay zeka arasındaki geçişlerin doğru kurgulanması ve müşteri temsilcilerinin başta GPT olmak üzere yapay zeka teknolojileri ile aktif olarak desteklenmesi kritik hale geliyor. Yakın gelecekte e-ticaret chatbot’larının sadece müşteri tabanı sağlamada değil, satışları artırmada da aktif rol oynaması bekleniyor. Alışveriş sepetine eser bırakan, stokta olmayan işleri soran ya da stokta kaldığında bildirim alan müşterilere chatbotlar ile anında geri bildirim yapılmasının müşteri dönüşüm oranlarının artmasında büyük etkisi olduğu gözlemleniyor.
Bu eğilimin gelecekte güçlenerek devam etmesi bekleniyor. CBOT, tüm bu trendler üzerinde uçtan uca yaptığı analizlerle e-ticaretteki liderliğini sürdürüyor. Özellikle CBOT, Meta’nın Türkiye’deki lider iş ortağı olarak öncü bir rol oynamaktadır. Bu sayede iş birliği yapan e-ticaret firmaları, CBOT liderliğinde WhatsApp ve Instagram gibi güçlü platformlarla iş birliği yapmanın avantajlarından yararlanan müşterilerle daha sofistike, kapsamlı ve tatmin edici bir alışveriş deneyimi yaşatmaya devam ediyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı